Let’s unwrite these pages!

Image

Naszła mnie dzisiaj ochota, aby po raz chyba już dziesiąty spróbować przesłuchać pewną płytę, którą dostałam kilka lat temu. Zawsze było mi z nią jakoś nie po drodze, aż do dzisiaj, kiedy po raz pierwszy poleciała w moich głosnikach cała, calusieńka. Appeal to Reason  Rise Against nie powinna tak długo czekać na swoją szansę, gdyż lubię brzmienie tego zespołu. Ale.. Najważniejsze, że już nie patrzy na mnie z wyrzutem.

Nie można odmówić Timowi McIlrath’owi ogromnej charyzmy w wokalu i ambitnych tekstów z treścią, ale często mam wrażenie, że to, co istotne w ich muzyce, gubi się w natłoku gitar i perkusji, tworząc ścianę dźwięku, przez którą teść się nie przedostaje. A to sprawia, że nie wyróżniają się za bardzo na tle tysiąca innych amerykańskich zespołów, grających taką muzykę. Inaczej jest chociażby w utworze ze wspomnianej płyty zatytułowanym Hero of War, który wzbudza we mnie tak ogromne może emocji, że nie jestem w stanie nad nimi panować. To nie jest tekst tylko o wojnie, dla mnie to raczej kawałek o tym, jak nisko może upaść człowiek i jak ciężko jest sobie poradzić ze swoimi czynami, kiedy stoją one w całkowitej opozycji do wartości, jakie całe życie się wyznawało. McIlrath śpiewa też o tym jak fałszywy jest świat i jak niejednokrotnie ludzie wydają opinie nic nie wiedząc na dany temat, w efekcie wpędzając swoich “bohaterów” w tak głęboką walkę wewnętrzną, że ciężko im się z niej wydostać. Nie chodzi tylko o woję w dosłownym tego słowa znaczeniu, bo dla wielu taką wojną jest każdy kolejny dzień.

Powiało patosem. Płyta mnie osobiście nie powala, ale warto ją mieć właśnie dla Hero of war. A samo Rise Against zawszę będę lubić za Swing life away. 

“I’ll show you mine if you show me yours too

Let’s compare scars I’ll tell you whose is worse

Let’s unwrite these pages and replace them with our own words!”

Leave a Reply

