Nie wiem czy moją muzykę powinno się nazywać muzyką, czyli co myśli Gromme.

Image

Cześć.

O a co Ci się stało w gardło? Chora jesteś?

Nie, no troszkę. Tak mi się czasem zdarza, że tracę głos, ale jednak przyszłam. Znalazłam na Twojej stronie internetowej, że nie tylko jesteś muzykiem ale też malarzem i poetą.

Nie jestem malarzem! Bazgrolę.

Nie, to ja bazgrolę. Nie umiem nawet narysować człowieka.

No okej, strona jest nie aktualna, nie pomyślałem o tym, muszę to zrobić.

Ale dlaczego jest nieaktualna?

Bo tam są stare prace, nowe nie są dodane. Część prac jest schowanych, bo może będzie jakaś wystawa, a tych, które będą na wystawie nie chcę pokazać.

Mnie szczególnie intryguje jednak ta część blogowa, z Twoimi wierszami.

One też są dość stare. Tak jest, że piszę teksty jakieś i czasami sobie gdzieś coś tam napiszę. Nie nazwałbym tego też wierszami, to są jakieś tam głupoty, bazgroły. Powstawały i powstają dalej w różnych momentach.

Emocje i przeżycia dnia codziennego są Twoją inspiracją?

Bez emocji i bez przeżyć to trochę bez sensu  życie nie. Ja je lubię. Piszę w większości teksty, ale też coś takiego.

Poza trzema kierunkami studiów masz jakieś wykształcenie muzyczne?

Nie mam wykształcenia muzycznego, natomiast od dziecka słucham muzyki. Fakt faktem, od kiedy pamiętam zastanawiałem się nad tym  jak to jest, że radio gra, jak to jest, że ktoś tworzy coś, co gra. Muzykę poznawałem pod katem produkcji, kolekcjonuję muzykę, więc ona mnie tak jakby wychowała, bo wiele mnie nauczyła. Na przykład oszczędzania.

Oszczędzałeś na?

Na płyty. To jest z jednej strony fajne, a z drugiej strony trzeba być bardzo ostrożnym.

Udawało Ci się kupić te płyty, na które oszczędzałeś?

Tak! Tylko mama często potem nie była zadowolona widząc u mnie płyty a widząc, że schudłem. Bo oszczędzałem głównie na jedzeniu.

Czego słuchałeś jak byłeś młodszy?

Słuchałem płyt, których słuchali moi rodzice i rodzeństwo. Przeróżna muzyka. Słuchałem też radia, szczególnie Trójki. Nie lubię określeń, że lubię jakiś zespół lub nie, bo i w Polsce jest dużo artystów i na świecie też. Zwracam uwagę na słowa i na teksty. Cieszę się, że na przykład mężczyzna potrafi napisać piękną piosenkę o miłości, a jak jeszcze potrafi ją fajnie zaśpiewać to jest super. Interesuje mnie też muzyka elektroniczna, a tam często nie ma tekstu, więc same dźwięki mnie też fascynują. Od dziecka się otaczałem różną muzyką.

Klasyką też?

To jest właśnie jeden z moich kolekcjonerskich asów, bo bardzo lubię jej słuchać, kiedy na przykład maluję. Ale nie tylko. W domu jest mi to potrzebne, już się do tego tak bardzo przyzwyczaiłem, ze u mnie muzyka klasyczna musi być.

Masz jakiegoś ulubionego kompozytora?

Nie mam, jest tego też tak dużo, że ciężko się ograniczać. Ale coraz częściej docierają do mnie takie nagrania z końca świata, ludzi, o których mało kto słyszał. Często mnie to wzrusza, myślę sobie: „rany, ale ktoś miał pomysł, ale to słyszał, zagrał. I mnie to strasznie rozczula, bo może nie wiele osób będzie o tym w ogóle wiedziało. Bo ludzie nie zwracają uwagi na muzykę specjalnie teraz.

Nie rodzi Ci się w głowie pomysł, żeby połączyć klasykę z tą muzyką, którą Ty tworzysz?

Nie jestem na tyle jeszcze odważny, ze względu na moje umiejętności. Chyba nie powinienem mieszać pewnych rzeczy. Ja też uważam, że muzykę klasyczną powinno się nazywać muzyką a całą resztę nie wiem czy powinno się tak nazywać.

To jest odważna teza.

Jest odważna, ale naprawdę, mimo tego, ze się tym zajmuję nie wiem, czy moją muzykę powinno się nazywać muzyką.

Jak reagujesz na negatywne komentarze odnoszące się do Twojej muzyki na przykład zarzucające Ci banalność, kopiowanie Davida Guetty, dyskotekowość na 101%, brak oryginalności?

Ni jak. Każdy ma prawo do swojego zdania, ale chętnie bym porozmawiał z ludźmi, którzy mają na ten temat do powiedzenia coś więcej, a nie tylko anonimową krytykę w Internecie. Ale ja to przyjmuje i tak jak mi się może czarny kolor nie podobać tak ktoś inny może go lubić. W ogóle mnie to nie dotyka, ale nie mogę być obojętny, bo jednak robię to dla ludzi i chciałbym, żeby im się to podobało. Prawda jest taka, że ja ciągle się jeszcze uczę i wiele rzeczy mi się udaje, a wiele nie. Ale wszystkich nie da się zadowolić.

 

Leave a Reply

