Some of us have to grow up sometimes

Image

Słucham, słucham i nie do końca wierzę w to, co słyszę. Płyta wyszła dopiero wczoraj a już zdążyłam ją kilka razy zapętlić. Mam ogromny sentyment do Paramore i chociaż pierwsze trzy płyty nie są muzycznymi arcydziełami, to trudno odmówić im specyficznego uroku.

Mój sentyment bierze się z tego, że gdy w 2007 roku wyszła “RIOT!” akurat byłam u szczytu swojej garażowej kariery i bardzo chcieliśmy brzmieć chociaż trochę podobnie. Ale wracając do “Paramore” myślałam, że zapowiedzi “większej dojrzałości”, “odrobiny nostalgi” i “większej lekkości” są tylko chwytem marketingowym, mającym mnie zainteresować. Okazały się jednak prawdą (ku mojemu zdziwieniu).

Chociaż to Paramore, które słyszę nie ma wiele wspólnego z tym, które pamiętam z “epoki garażowej”, to muszę przyznać, że podoba mi się nowy sposób śpiewania, jaki Haley prezentuje. Okazuje się, że poza “darciem” potrafi też całkiem nieźle barwić dźwięki. Ujmuje mnie w towarzystwie banjo w “Moving on” (kojarzy mi się z latami 20, jakoś tak;)) i z elektronicznym synetzatorem, nawet w ballafdowym “Hate to see your heart break”. Zaskoczyło mnie prawie ośmiominutowe “Future”. Momentami myślałam, że tem utwór nigdy się nie rozkręci, ale kupuję ten post- rockowy charakter.

Nie podoba mi się tylko (!) “Ain’t it fun”, które na kilometr pachnie tanim popiszczem i poprostu się nie udało.

“Some of us have to grow up sometimes” śpiewa Haley w “Grow up”. To chyba najlepiej oddaje to, co się stało. Paramore, które  w 2007 wielbiła moja garażowa wersja, aktualna ja toleruje jedynie z sentymentu, ale nowa płyta pokazuje, że zdecydowanie dorośli. I bardzo fajnie, że tak się stało.

Tagged , ,

Leave a Reply

